سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عکاسی

عکاسی یکی از لذت بخش ترین شاخه های هنر است. کسانی که اهل تفریح و ثبت کردن لحظه ها و حتی زیبایی های موجود در اطراف خود هستند معمولا انسان های خوش ذوق و سلیقه هستند.
در وهله ی اول برای گرفتن عکسی خوب باید با مفاهیم عکاسی یا  تکنیکهای عکاسی که شامل فاصله کانونی، دیافراگم، عمق میدان، نسبت های ابعادی، تراز سفیدی، کادربندی و ... آشنا شویم .

خلاقیت یک بخش جدانشدنی در هنر عکاسی است. هرچقدر ذوق بیشتری در این زمینه داشته باشید میتوانید عکسهای خلاقانه بیشتری بگیرید و بیشترین تأثیر را در مخاطب خود بگذارید.
مثلا عکس هایی زیبا از کودکان خلق کنیم و یا در هر شرایطی این خلاقیت را داشته باشیم. مثلا عکاسی به صورت شگفت انگیز یک نوع خلاقیت در عکاسی است.

گاهی برای خارق العاده ساختن عکس هایی که گرفتیم لازم است با نرم افزارهای ویرایش عکس مانند فتوشاپ آشنا باشیم که بتوانیم عکسهای فرا واقعیت بسازیم که بسیار جالب و دیدنی است.

یکی از شاخه های جذاب عکاسی میتواند عکاسی از طبیعت باشد ما با ثبت کردن طبیعتی که در آن زندگی میکنیم یا حتی به طبیعت هایی که سفر میکنیم در واقع حس زیبای آن طبیعت را همیشه با خود خواهیم داشت.

گاهی برای تنوع و خاص شدن برخی از عکس ها ما عکاسی سیاه و سفید انجام میدهیم که زیبایی منحصر به فرد خود را دارد عکاسی سیاه و سفید همانطور که گفته شد یکی از زیبا ترین شاخه های عکاسی است. این عکس ها ترکیبی از طیف سیاه و سفید هستند که در زیر آن ها سایه های خاکستری ایجاد می شود. عکاسی سیاه و سفید شاخه ای از عکاسی است که در آن، عنصر رنگ وجود ندارد و می توان از آن برای ایجاد فضاهای رمانتیک و رمزآلودی که از عهده عکاسی رنگی خارج است استفاده کرد. این نوع عکاسی با بهره گیری از سایه های قوی و طیف های خشن، سوژه را برجسته می کند و انتقال حس و مفهوم عکس را بهتر می کند